Ви теж вважаєте, що кожен повинен займатися своєю справою: лікар – лікувати, друкарня – друкувати, дизайнер – створювати?
Саме тому у вас є штатний дизайнер або фрілансер, який розуміє з півслова і створює ідеальні макети для поліграфічної продукції. А можливо краще вас цього ніхто не зможе зробити?
Сперечатися не буду, все можливо! Але…
Досить часто ми стикаємося з проблемою, коли наданий замовником макет абсолютно не підходить для друку.
І тут починається… там поправити, тут додати… Часом ми навіть ловимо себе на думці, що простіше було б розробити макет з нуля, ніж пояснювати замовнику «на пальцях» де потрібно додати і в якому форматі зберегти зображення, аби на виході отримати якісну продукцію.
Тож в цій статті ми вирішили дати максимально широкий посібник і практичні рекомендації щодо того, яким повинен бути макет для якісного друку, якщо ви віддаєте перевагу самостійному розробленню дизайну або у вас є штатний дизайнер.
ВСІ ТЕХНІЧНІ НЮАНСИ
В ЯКІЙ ПРОГРАМІ КРАЩЕ РОЗРОБЛЯТИ
Для розроблення макетів продукції для друку ми використовуємо програми:
– Adobe Photoshop;
– Adobe Illustrator;
– Adobe InDesign.
Тож, для того, щоб бути впевненим, що на комп’ютері дизайнера друкарні макет відкриється без помилок і буде відповідати всім вимогам, варто використовувати ці програми при розробленні.
ЯК ПРАВИЛЬНО ЗБЕРЕГТИ МАКЕТ
При збереженні вже готового макету, необхідно врахувати кілька фундаментальних правил:
- Роздільна здатність (разрешение) файла
Роздільна здатність як всього документа, так і використаних для його створення зображень має бути 300 dpi. Збереження макета з великою роздільною здатністю найчастіше призводить не до поліпшення якості зображення, а тільки до збільшення розміру файла.
- Шрифти
Всі використовувані шрифти повинні бути переведені в криві (ctrl+shift+o).
- Колірний простір
Колірний простір документа – CMYK, але тільки якщо макет не передбачає використання кольорів за системою відповідності кольорів Pantone.
Використання колірних моделей RGB і Lab не допускається.
- Формат файлу:
– EPS
– TIFF
Це дозволить дизайнеру друкарні коректно відкрити ваш макет і підготувати його для подальшого друку продукції.
ГОЛОВНІ НЕБЕЗПЕЧНІ МОМЕНТИ
Яким би досвідченим і талановитим не був дизайнер, існує ряд особливих правил, без дотримання яких ви ніколи не отримаєте якісну поліграфічну продукцію.
Розберемо найбільш небезпечні і «слизькі» моменти, з якими розробник може зіткнутися в поліграфії:
- Обрізний формат і безпечна зона друку.
По порядку про кожну:
Обрізний формат враховується для того, щоб при порізці готового виробу виключити потрапляння білого фону на продукцію. Тож, при розробленні макета потрібно додавати до планованого розміру готового виробу від 2 мм фону з кожного боку.
Наприклад, візитка стандартного розміру 90*50 мм повинна бути 94*54 мм (90+2+2; 50+2+2). Це виключить неприємні технічні недоліки: коли на зеленому фоні виробу по краю буде видна тонка біла смужка.
Це правило поширюється навіть на вироби з білим фоном.
Безпечна зона друку – ще існують поліграфічні тонкощі, котрі передбачають розміщення всіх важливих елементів (тексту, зображень) на відстані не менше 2 мм від краю друкованої продукції.
Створено це правило знову-таки для уникнення недоліків при різанні готового виробу.
Дотримання цих двох дуже простих рекомендацій гарантовано наблизить вас до отримання якісної поліграфічної продукції.
- Шрифти
Безумовно, талановитий дизайнер ні перед чим не зупиниться, аби отримати якісний макет. І вибір відповідного шрифту може здатися неістотним. АЛЕ! Якщо розробник використав для створення макета неліцензійний шрифт, є ймовірність, що у дизайнера друкарні, який готуватиме його до друку, текст перетвориться в незрозумілі символи.
Варіанти запобігання подібної ситуації: використання тільки ліцензійних шрифтів; переведення використовуваних шрифтів в криві; додати до макета використані шрифти; затвердження макета замовником перед друком тиражу.
- Кольори
При збереженні готового макета, важливо також враховувати яку колірну модель використовуватимуть для друку. Якщо на готовій продукції ви хочете отримати вибраний колір з моделі Pantone, то макет повинен бути збережений у форматах EPS або PDF (формат TIFF в цьому випадку не підійде). Якщо обрана колірна модель CMYK, то обмежень по формату немає.
Вище описані найбільш важливі технічні правила зі створення макетів для друкованої продукції.
Але у нас є кілька практичних порад по дизайну ідеального макета.
ЯКИМ ПОВИНЕН БУТИ МАКЕТ
Що важливо врахувати:
- Кольори
Головним фактором при виборі кольорів для макета є основне завдання і ідея, яку повинна нести поліграфічна продукція.
Більш детальну інформацію про роль кольору в поліграфії, а також про його вплив на сприйняття продукції людиною можна знайти тут: «Синій чи червоний: роль кольору в поліграфії».
Також на даному етапі важливо пам’ятати про корпоративні кольори компанії. Вони повинні бути представлені в макеті продукції або гармонійно поєднуватися з підібраними.
- Розташування елементів
Важливо при розробленні макета друкованої продукції розуміти як в результаті буде виглядати готова продукція. І відповідно до цього розташовувати всі графічні елементи. Адже часто те, що виглядає красиво на моніторі комп’ютера, не зовсім привабливе у готовій продукції.
Найбільш простий варіант запобігання подібної неприємної ситуації – друк пробного зразка продукції.
Особливо важливо застосування цього правила при розробленні упаковки.
- Важлива інформація
Також при розробленні макета слід приділити пильну увагу тому, як буде виглядати важлива інформація на готовому виробі: чи добре читається шрифт, чи помітний логотип, чи легко знайти контактні дані компанії і т.д.
Переконатися в тому, що всю важливу інформацію добре видно і зручно читати можна знову-таки завдяки друку пробного зразка продукції.
- Креатив
Якими б хорошими і якісними не були дизайн і друк поліграфічної продукції, якщо вона не вирізняється з-поміж загальної маси собі подібних, вона навряд чи запам’ятається або сподобається кінцевому споживачу. Тому, мабуть, одним з найбільш важливих правил при розробленні дизайну поліграфічної продукції є креатив, незвичайність, чітко виражена ідея через нестандартний підхід.
І на завершення вищесказаного…
У даній статті ми постаралися описати найбільш важливі правила і поради для розроблення ідеальних макетів поліграфічної продукції. Дотримуйте їх, і ви обов’язково отримаєте хороший результат.
ВАЖЛИВО! Якщо ви вирішили розробляти макет без допомоги дизайнера друкарні, обов’язково перед початком роботи попросіть у фахівців всі технічні вимоги щодо конкретного виду продукції.
Сподіваємося, ця інформація буде корисною для вас.
Якщо у вас залишилися питання щодо розроблення дизайну, вас проконсультують наші дизайнери по телефону: 0536 75 81 88, 050 308 32 03
—–
ВАЖЛИВО! Дана інформація є власністю ТОВ «Кременчуцька міська друкарня». Будь-яке використання матеріалів можливе лише з дозволу адміністрації (info@promo.kremdruk.com.ua) і за умови посилання на оригінал.
[object Object]