fbpx
РУ УКР

Що потрібно знати про Pantone, CMYK і RGB, щоб гарантовано отримувати якісну друковану продукцію.

Як часто чергове замовлення друкованої продукції призводить вас до розгубленості?

Знову вас звалюють безліччю незрозумілих термінів, а вибір кольору продукції перетворюється в божевільний квест…

Знайомо?

Давайте розбиратися…

Насамперед, необхідно з’ясувати, чому колір такий важливий в поліграфії.

Досвідчені психологи вже давно вивчають феномен впливу кольору на емоційний стан і вчинки людини. А успішні компанії використовують ці знання для створення свого корпоративного стилю. Вченими доведено, що організація може стати більш успішною завдяки вірно підібраним кольорам логотипу або вивіски на офісі.

Тож слід брати до уваги ці нюанси, особливо якщо мова йде про корпоративний стиль компанії.

Що ж стосується поліграфічної продукції, то такий фактор, як якісна і точна передача кольору, є одним з основоположних.

Розберемо докладніше, що ж таке Pantone, CMYK і RGB.

Почнемо з RGB.

Для опису колірної моделі RGB вистачить всього декількох слів: ДЛЯ ДРУКУ НЕПРИДАТНА. Її використовують при створенні зображень для електронних носіїв: монітор комп’ютера, екран телефону і т.д. Тож замовнику досить знати, що за умови використання колірної моделі RGB для створення макета для друку, якісної поліграфічної продукції ви ніколи не отримаєте.

CMYK

Що таке CMYK?

CMYK – колірна модель, яку найчастіше використовують в поліграфії. Абревіатура CMYK означає назви основних фарб, що використовують для чотириколірного друку: блакитний (Сyan), пурпурний (Мagenta) і жовтий (Yellow). Буквою К позначають чорну фарбу (BlacK), що дозволяє отримати насичений чорний колір при друці.

Вся магія поліграфії полягає в тому, що маючи всього чотири кольори, можна отримати весь спектр і різноманітність кольорів за допомогою вірного співвідношення відсотка фарби.

Іншими словами, друковане зображення представляють у вигляді сукупності точок чотирьох кольорів. Щільність їх розміщення визначає відсоток використання кожної з фарб. Точки, які розташовані близько одна до одної, зливаються, і око людини бачить необхідний відтінок.

Основні правила роботи з колірною моделлю CMYK

1. При замовленні поліграфічної продукції, розробленої в колірній моделі CMYK, важливо розуміти і бути готовим, що може бути різниця між тим як кольори передані на екрані, і тим, якими вони будуть на папері. Зрозуміло, жовтий червоним не стане, але насиченість кольору може бути меншою.

Для того щоб точно знати якою буде передача кольору на готовому друкованому виробі, потрібно просити дизайнерів вивести пробний зразок продукції.

2. Що стосується технічних нюансів друку зображень, розроблених в колірній моделі CMYK, то дуже важливим є досвід і професіоналізм працівника, який буде задавати всі необхідні параметри і процентне співвідношення фарб при безпосередньому друці на машині.

3. Дуже важливо при розробленні макета в колірній моделі CMYK розуміти, що: при повноколірному друці кожен колір будується з чотирьох базових. І щоб отримати, наприклад, темно-зелений колір потрібно використати 70% блакитного, 100% жовтого та 30% чорного (щільність нанесення фарби в такому випадку дорівнює 200%). І якщо задати занадто високий відсоток всіх чотирьох фарб, то зображення може змазуватися, відбиватися на інший бік, а надто товстий шар фарби, не встигнувши висохнути, буде бруднити наступний лист.

Максимально можлива сумарна щільність фарб дорівнює 400%: C-100% M-100% Y-100% K-100%. Але щоб отримати якісний результат, ця цифра не повинна перевищувати 250-275%.

4. Розробляючи макет в колірній моделі CMYK, особливу увагу варто приділити текстовим блокам і дрібним деталям. Якщо в макеті присутній текст, написаний дрібним шрифтом (менше 6 pt) або дрібні елементи, варто вибрати один з чотирьох основних кольорів і не використовувати складні кольори. Таким способом ви зможете запобігти зсуву і розтіканню тексту. Наприклад, для тексту можна застосувати формулу: C-0% M-0% Y-0% K-100%.

5. Якщо готовий макет, призначений для друку, збережений в колірній моделі RGB, при переведенні його в CMYK є велика ймовірність отримати кардинально різні зображення.

6. Якщо замовнику важливо отримувати точний колір, що повторюється з кожним наступним замовленням, то краще віддати перевагу кольоровій моделі Pantone.

PANTONE

Що таке Pantone?

Колірна модель Пантон, система PMS (Pantone Matching System) – це широко використовувана стандартизована система ідентифікації та підбору кольору, розроблена фірмою Pantone Inc в середині XX століття.

Головною особливістю колірної моделі Pantone є присвоєння кожному кольору свого номера. Еталонні пронумеровані кольори надруковані в спеціальних каталогах, які роблять у вигляді віял.

Кольори в каталозі представляють собою готову фарбу, попередньо змішану з базових кольорів в точно заданій пропорції. Тобто, в друкарську машину заливається вже готова фарба необхідного кольору.

Головна ідея стандартизації кольору полягає в тому, щоб незалежно від використовуваного обладнання, міста або навіть країни проживання замовника, дозволити дизайнерам і друкарням точно відтворити потрібний колір, знаючи лише його номер.

Використання колірної моделі Pantone в поліграфії допомагає вирішити чотири важливі завдання:

1. Отримати при друку нестандартний колір продукції, якого неможливо досягти, використовуючи колірну модель CMYK. Наприклад, металізовані, дуже насичені фарби або ніжні пастельні відтінки.

2. Гарантувати замовнику:

точну відповідність друкованої продукції вибраному кольору;

– точну передачу корпоративного кольору на всіх видах друкованої продукції;

повторення обраних кольорів із замовлення в замовлення.

3. Допомогти замовнику підібрати колір за допомогою каталогу.

Справа в тому, що відтінків кольорів існує безліч, і для кожної людини «блідо-рожевий» або «ніжно-блакитний» це різні кольори. І для того аби заощадити час і нервові клітини, набагато простіше запропонувати замовнику вибрати відповідний колір з каталогу, ніж підбирати його навмання.

4. Допомогти дизайнеру друкарні знайти спільну мову із замовником і не тільки розробити макет з бажаними кольорами, а й гарантувати, що ці кольори будуть точно передані на папері.

Часто буває так, що дизайнер і замовник знаходяться в різних містах, країнах і навіть на континентах. І тому дуже важливо розуміти, що хоче отримати замовник на виході. У такому випадку навіть узгоджений в електронному вигляді макет не дає гарантії точного відтворення потрібного кольору. Тим більше, що як би добре не був налаштований (відкалібрований) монітор дизайнера, найімовірніше відтінок на папері буде відрізнятися.

5. Показати замовнику як виглядатиме вибраний колір на різних видах паперу.

Завдяки тому, що існує кілька каталогів зразків кольорів Pantone, кожен з яких розрахований на певні умови друку, замовник точно знає, як виглядатиме вибраний колір на готовій продукції. Це важливо, тому що один і той же колір може виглядати по-різному на різних видах паперу (гладкий крейдований або шорсткий офсетний і т.д.).

У яких випадках слід віддати перевагу колірній моделі Pantone?

– Для вас критично важлива точна передача кольору у кожному наступному тиражі (найчастіше це притаманно при використанні в макеті корпоративного кольору);

– Вам потрібен особливий, нестандартний колір, якого неможливо досягти, використовуючи колірну модель CMYK;

– Вам потрібна рівномірна заливка значної площі друкованого виробу одним кольором.

В яких випадках використання колірної моделі Pantone недоцільно?

– Для вас головним фактором є невисока ціна виробу;

– Для вас неважлива точна передача кольору в кожному наступному тиражі.

І на завершення вищесказаного: в якій би колірній моделі не була розроблена і надрукована ваша поліграфічна продукція, найголовніше, щоб вона виконувала свої основні функції (продавала, інформувала, демонструвала високий статус компанії…), була якісною і красивою. У будь-якому випадку – вибір за вами.

Сподіваємося, ця інформація буде корисною для вас.

Якщо у вас залишилися питання щодо того, яка колірна модель найбільш підійде для вашої друкованої продукції, телефонуйте: 050-308-32-03, 067-627-69-12.

—–

ВАЖЛИВО! Дана інформація є власністю ТОВ «Кременчуцька міська друкарня». Будь-яке використання матеріалів можливе лише з дозволу адміністрації (info@promo.kremdruk.com.ua) і за умови посилання на оригінал.

 

Ми чекаємо на Ваші відгуки, пропозиції та замовлення.
Звертайтесь

!