РУ УКР

Що таке POS-матеріали і навіщо вони потрібні. Частина 1

Ви теж, потрапляючи в сучасний супермаркет, відчуваєте себе як у фантастичному фільмі: все блищить, сяє, рухається… і це навіть не симптоми шопоголіка.

Чому ж так відбувається?

Все дуже просто – талановиті маркетологи наполегливо борються за увагу потенційного покупця. І роблять це не тільки завдяки яскравій упаковці або незвичайному розміщенню товару на полицях, а й за допомогою допоміжних елементів, так званих POS-матеріалів.

Давайте детальніше розберемо, що означає ця страшна абревіатура.

POS розшифровується як «point of sales», що в перекладі означає «місце продажу».

Тобто POS-матеріали – це матеріали, що сприяють просуванню товару або бренду (торгівельної марки) в цілому в місцях продажу.

Найчастіше POS-матеріали використовують, аби:

– максимально швидко привернути увагу потенційного покупця до якогось товару або групи товарів;

– вигідно виділити продукцію на тлі конкурентів;

– продати якомога більше продукції;

– гарантувати зростання впізнаваності бренду;

– підвищити лояльність покупців;

– проінформувати про переваги/властивості/особливості товару.

Що ж стосується поліграфії, то термін POS-матеріали включає в себе велику групу друкованих виробів, які призначені для використання в місцях продажів. Найбільш популярні з них розглянемо докладніше в даній публікації.

 

1. Воблер

Воблер є одним з найбільш популярних видів рекламних матеріалів в місцях продажів і представляє собою друковану рекламу на щільній основі, прикріплену до товарних полиць за допомогою гнучкої прозорої ніжки.

Простими словами, воблер – рекламна частка на пластиковій ніжці.

Призначення воблера:

Привернути увагу до товару – завдяки своїй конструкції воблер коливається від руху повітря, яке створюють покупеці, проходячи повз полиці з товаром, і привертає їх увагу;

Проінформувати – на воблері можна розмістити акційну пропозицію, важливу, корисну інформацію про товар, що просувається або щось ще, що допоможе покупцеві зробити вибір на користь рекламованого продукту;

Підвищити впізнаваність бренду – часто, розміщуючи на воблері логотип або елементи фірмового стилю, компанії стимулюють візуальне звикання до них потенційних споживачів, що сприяє зростанню впізнаваності бренду;

Допомогти покупцеві в пошуках потрібного товару – буває, зайшовши в магазин за певним товаром, покупець губиться в різноманітності представленого асортименту і не може швидко знайти потрібний продукт. Подібна проблема може виникнути внаслідок зміни упаковки виробником або товарної викладки магазином. Саме для того, аби покупець не витрачав багато часу на пошук потрібного товару і не купував продукт-конкурент, можна використовувати воблери.

Дизайн

При розробленні дизайну воблера важливо врахувати, що він повинен бути яскравим і помітним здалеку. Важливо також врахувати, що це друковане видання має з перших секунд захопити увагу людини, що проходить повз.

Що стосується інформації, яка розміщується на воблері, то її не повинно бути надто багато, аби текст добре читався, але достатньо, щоб зацікавити потенційного покупця.

Розмір

Розмір воблера повинен бути таким, щоб інформацію на ньому було добре видно, але він не перекривав товари на інших полицях. Також важливо врахувати, що скотч, за допомогою якого друковане поле клеїться до пластикової ніжки (а остання в свою чергу кріпиться до товарних полиць), повинен витримати вагу друкованого виробу і не відвалитися.

Форма

Найбільш популярними формами воблера є: коло, квадрат, трикутник. Але бувають випадки, коли форма воблера нестандартна або повторює контури рекламованого товару (наприклад, рекламуючи каву, воблер можна зробити у формі банки і т.д.).

Матеріал

Для друку воблерів використовують крейдяний папір щільністю від 300 г/м або ж картон. Більш докладно про види, особливості та властивості паперу/картону можна ознайомитися в публікаціях: «Як підібрати необхідний папір для друкованої продукції. 5 порад для вашого бізнесу», «Який картон вам підійде. Думка фахівців друкарні». Ніжку для воблера виготовлюють із пластику.

Постоброблення

Так як воблер розміщується в місцях високої прохідності, що часто створює несприятливі умови (його можуть шарпати, відірвати від полиці і кинути на підлогу і т.д.), для більшої його зносостійкості варто розглянути такі види постоброблення, як лакування і ламінація, більш докладніше про які можна ознайомитися в публікації «Як отримати якісну друковану продукцію, яка гарантовано приверне увагу».

Крім того, що ці види постоброблення підвищать зносостійкість воблера, вони ще й додадуть йому блиску.

 

2. Шелфтокер

Шелфтокер – один з видів POS-матеріалів, що представляє собою картонний кутик з бігом, який кріпиться на полицю з товаром.

Назва «шелфтокер» походить від англійських слів «shelf» – полиця і «talker» – говорити, тобто дослівно перекладається, як «полиця, що говорить».

Призначення шелфтокера:

Виділити групу товарів – шелфтокер не дасть товару, що рекламується, загубитися на полиці магазину серед аналогів. Тобто, завдяки яскравій цікавій смужці, продукція буде привертати увагу потенційного покупця значно більше, ніж його сусіди по полиці.

Поліпшити впізнаваність торгової марки – використовуючи елементи фірмового стилю при розробленні дизайну шелфтокера, виробник гарантує звикання потенційних споживачів до бренду, а як наслідок – його впізнаваність.

Замінити цінники – при правильному підході до розроблення макета шелфтокера, можна відмовитися від цінників для певної групи товарів, так як сам шелфтокер може служити елементом, що повідомляє про ціни на продукцію;

Допомогти покупцеві в пошуках потрібного товару – точно так, як і воблер, шелфтокер може допомогти людині швидко і без зусиль знайти на полиці магазину продукцію потрібної йому торгової марки.

Дизайн

Дизайн шелфтокера повинен бути в міру яскравим, так як він призначений привертати увагу покупця до товару, але не відволікати від цінника. Тобто, цінник, розміщений зверх шелфтокера, повинен бути добре видним.

Важливо також врахувати, що розміщувати на шелфтокер багато інформації – немає сенсу. Досить розробити його в корпоративних кольорах компанії і додати її логотип.

Розмір

Розмір шелфтокера потрібно розраховувати виходячи із ширини полиці, на яку він буде кріпитися, а також довжини частини полиці, зайнятої рекламованим товаром.

Форма

Найчастіше зустрічаються шелфтокери прямокутної форми. Але це не заважає виробникам надати їм креативності за допомогою нестандартного висікання.

Матеріал

Для друку шелфтокерів використовують картон щільністю від 250 г/м або ж крейдяний папір щільністю від 300 г/м. Більш докладно про види, особливості та властивості паперу/картону можна ознайомитися в публікаціях: «Як підібрати необхідний папір для друкованої продукції. 5 порад для вашого бізнесу», «Який картон вам підійде. Думка фахівців друкарні».

Кріпиться шелфтокер на полицю за допомогою спеціального двостороннього скотча.

Постоброблення

Для додання шелфтокеру більшої стійкості до несприятливих умов (його можуть зачіпати покупці товаром, коли беруть останній з полиці), при його виробництві варто вдатися до таких видів постоброблення, як лакування або ламінація, більш докладно про які можна ознайомитися в публікації «Як отримати якісну друковану продукцію, яка гарантовано приверне увагу».

Далі буде…

Уже в наступній публікації ми продовжимо екскурс по неймовірному світу POS-матеріалів і ознайомимо вас ще з кількома їх видами.

Що ж стосується даної публікації, то сподіваємося, що ви взяли для себе багато корисної інформації про POS-матеріали, з’ясували, які нюанси потрібно врахувати при розробленні їх дизайну, дізналися, як правильно підібрати матеріали і т.д.

Ми ж завжди будемо раді вам допомогти в розробленні дизайну і виготовленні POS-матеріалів. Замовити POS-матеріали або отримати більш детальну консультацію у Кременчуцькій міській друкарні можна за адресою: м Кременчук, вул. Перемоги, 34 або ж телефоном (050) 308 32 03, (067) 627 69 12.

—–

ВАЖЛИВО! Дана інформація є власністю ТОВ «Кременчуцька міська друкарня». Будь-яке використання матеріалів можливе лише з дозволу адміністрації (info@promo.kremdruk.com.ua) і за умови посилання на оригінал.

Ми чекаємо на Ваші відгуки, пропозиції та замовлення.
Звертайтесь

!