РУ УКР

Дизайн без проблем. Як розробити ідеальний макет для поліграфічної продукції.

Ви теж вважаєте, що кожен повинен займатися своєю справою: лікар – лікувати, друкарня – друкувати, дизайнер – створювати?

Саме тому у вас є штатний дизайнер або фрілансер, який розуміє з півслова і створює ідеальні макети для поліграфічної продукції. А можливо краще вас цього ніхто не зможе зробити?

Сперечатися не буду, все можливо! Але…

Досить часто ми стикаємося з проблемою, коли наданий замовником макет абсолютно не підходить для друку.

І тут починається… там поправити, тут додати… Часом ми навіть ловимо себе на думці, що простіше було б розробити макет з нуля, ніж пояснювати замовнику «на пальцях» де потрібно додати і в якому форматі зберегти зображення, аби на виході отримати якісну продукцію.

Тож в цій статті ми вирішили дати максимально широкий посібник і практичні рекомендації щодо того, яким повинен бути макет для якісного друку, якщо ви віддаєте перевагу самостійному розробленню дизайну або у вас є штатний дизайнер.

ВСІ ТЕХНІЧНІ НЮАНСИ

В ЯКІЙ ПРОГРАМІ КРАЩЕ РОЗРОБЛЯТИ

Для розроблення макетів продукції для друку ми використовуємо програми:

– Adobe Photoshop;

– Adobe Illustrator;

– Adobe InDesign.

Тож, для того, щоб бути впевненим, що на комп’ютері дизайнера друкарні макет відкриється без помилок і буде відповідати всім вимогам, варто використовувати ці програми при розробленні.

ЯК ПРАВИЛЬНО ЗБЕРЕГТИ МАКЕТ

При збереженні вже готового макету, необхідно врахувати кілька фундаментальних правил:

  1. Роздільна здатність (разрешение) файла

Роздільна здатність як всього документа, так і використаних для його створення зображень має бути 300 dpi. Збереження макета з великою роздільною здатністю найчастіше призводить не до поліпшення якості зображення, а тільки до збільшення розміру файла.

  1. Шрифти

Всі використовувані шрифти повинні бути переведені в криві (ctrl+shift+o).

  1. Колірний простір

Колірний простір документа – CMYK, але тільки якщо макет не передбачає використання кольорів за системою відповідності кольорів Pantone.

Використання колірних моделей RGB і Lab не допускається.

  1. Формат файлу:

– PDF

– EPS

– TIFF

Це дозволить дизайнеру друкарні коректно відкрити ваш макет і підготувати його для подальшого друку продукції.

ГОЛОВНІ НЕБЕЗПЕЧНІ МОМЕНТИ

Яким би досвідченим і талановитим не був дизайнер, існує ряд особливих правил, без дотримання яких ви ніколи не отримаєте якісну поліграфічну продукцію.

Розберемо найбільш небезпечні і «слизькі» моменти, з якими розробник може зіткнутися в поліграфії:

  1. Обрізний формат і безпечна зона друку.

По порядку про кожну:

Обрізний формат враховується для того, щоб при порізці готового виробу виключити потрапляння білого фону на продукцію. Тож, при розробленні макета потрібно додавати до планованого розміру готового виробу від 2 мм фону з кожного боку.

Наприклад, візитка стандартного розміру 90*50 мм повинна бути 94*54 мм (90+2+2; 50+2+2). Це виключить неприємні технічні недоліки: коли на зеленому фоні виробу по краю буде видна тонка біла смужка.

Це правило поширюється навіть на вироби з білим фоном.

Безпечна зона друку – ще існують поліграфічні тонкощі, котрі передбачають розміщення всіх важливих елементів (тексту, зображень) на відстані не менше 2 мм від краю друкованої продукції.

Створено це правило знову-таки для уникнення недоліків при різанні готового виробу.

Дотримання цих двох дуже простих рекомендацій гарантовано наблизить вас до отримання якісної поліграфічної продукції.

  1. Шрифти

Безумовно, талановитий дизайнер ні перед чим не зупиниться, аби отримати якісний макет. І вибір відповідного шрифту може здатися неістотним. АЛЕ! Якщо розробник використав для створення макета неліцензійний шрифт, є ймовірність, що у дизайнера друкарні, який готуватиме його до друку, текст перетвориться в незрозумілі символи.

Варіанти запобігання подібної ситуації: використання тільки ліцензійних шрифтів; переведення використовуваних шрифтів в криві; додати до макета використані шрифти; затвердження макета замовником перед друком тиражу.

  1. Кольори

При збереженні готового макета, важливо також враховувати яку колірну модель використовуватимуть для друку. Якщо на готовій продукції ви хочете отримати вибраний колір з моделі Pantone, то макет повинен бути збережений у форматах EPS або PDF (формат TIFF в цьому випадку не підійде). Якщо обрана колірна модель CMYK, то обмежень по формату немає.

Вище описані найбільш важливі технічні правила зі створення макетів для друкованої продукції.

Але у нас є кілька практичних порад по дизайну ідеального макета.

ЯКИМ ПОВИНЕН БУТИ МАКЕТ

Що важливо врахувати:

  1. Кольори

Головним фактором при виборі кольорів для макета є основне завдання і ідея, яку повинна нести поліграфічна продукція.

Більш детальну інформацію про роль кольору в поліграфії, а також про його вплив на сприйняття продукції людиною можна знайти тут: «Синій чи червоний: роль кольору в поліграфії».

Також на даному етапі важливо пам’ятати про корпоративні кольори компанії. Вони повинні бути представлені в макеті продукції або гармонійно поєднуватися з підібраними.

  1. Розташування елементів

Важливо при розробленні макета друкованої продукції розуміти як в результаті буде виглядати готова продукція. І відповідно до цього розташовувати всі графічні елементи. Адже часто те, що виглядає красиво на моніторі комп’ютера, не зовсім привабливе у готовій продукції.

Найбільш простий варіант запобігання подібної неприємної ситуації – друк пробного зразка продукції.

Особливо важливо застосування цього правила при розробленні упаковки.

  1. Важлива інформація

Також при розробленні макета слід приділити пильну увагу тому, як буде виглядати важлива інформація на готовому виробі: чи добре читається шрифт, чи помітний логотип, чи легко знайти контактні дані компанії і т.д.

Переконатися в тому, що всю важливу інформацію добре видно і зручно читати можна знову-таки завдяки друку пробного зразка продукції.

  1. Креатив

Якими б хорошими і якісними не були дизайн і друк поліграфічної продукції, якщо вона не вирізняється з-поміж загальної маси собі подібних, вона навряд чи запам’ятається або сподобається кінцевому споживачу. Тому, мабуть, одним з найбільш важливих правил при розробленні дизайну поліграфічної продукції є креатив, незвичайність, чітко виражена ідея через нестандартний підхід.

І на завершення вищесказаного…

У даній статті ми постаралися описати найбільш важливі правила і поради для розроблення ідеальних макетів поліграфічної продукції. Дотримуйте їх, і ви обов’язково отримаєте хороший результат.

ВАЖЛИВО! Якщо ви вирішили розробляти макет без допомоги дизайнера друкарні, обов’язково перед початком роботи попросіть у фахівців всі технічні вимоги щодо конкретного виду продукції.

Сподіваємося, ця інформація буде корисною для вас.

Якщо у вас залишилися питання щодо розроблення дизайну, вас проконсультують наші дизайнери по телефону: 0536 75 81 88, 050 308 32 03

—–

ВАЖЛИВО! Дана інформація є власністю ТОВ «Кременчуцька міська друкарня». Будь-яке використання матеріалів можливе лише з дозволу адміністрації (info@promo.kremdruk.com.ua) і за умови посилання на оригінал.

[object Object]

Ми чекаємо на Ваші відгуки, пропозиції та замовлення.
Звертайтесь

!