РУ УКР

Як отримати якісну друковану продукцію, яка гарантовано приверне увагу. Частина 1

Хто ще вважає справжнім злом менеджера друкарні, який пропонує додаткове постоброблення друкованої продукції, вживаючи якісь незрозумілі терміни: вибіркове УФ-лакування, конверна ламінація, сліпе тиснення…?

І так хочеться у відповідь сказати: «Не варто…і так нормально…» АЛЕ, категорично не можна цього робити. Чому? Давайте розберемося.

Способів і видів постоброблення друкованої продукції дуже багато. І мета кожного з них абсолютно різна: додатковий захист від зовнішнього впливу, брендування елементів корпоративного стилю, створення WOW-ефекту і т.д. І якщо в деяких випадках застосована техніка служить для «краси», то в інших – додаткове оброблення вкрай необхідне.

У даній статті ми частково розберемо найпоширеніші види післядрукарської обробки і доцільність їх використання при виготовленні поліграфічної продукції.

ЛАМІНАЦІЯ (ЛАМІНУВАННЯ)

ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ

Ламінація (ламінування) – нанесення спеціальної плівки на поліграфічну продукцію з метою:

захисту друкованого виробу від різних видів зовнішнього впливу (механічні пошкодження, вологість і т.д.);

– надання друкованому виробу більшої жорсткості (товщини) і зносостійкості;

– надання поліграфічній продукції додаткових респектабельності, візуальних (яскравість, контрастність) і тактильних ефектів.

ВИДИ І СПОСОБИ ЛАМІНАЦІЇ

Процес ламінації відбувається за допомогою спеціальних пристроїв (ламінаторів) двома способами: холодний і гарячий.

Гаряча ламінація передбачає активізацію під впливом високої температури клейового шару плівки, завдяки чому вона максимально щільно лягає на поверхню поліграфічного виробу.

У разі ж холодної ламінації активація клейового шару здійснюється за допомогою максимального тиску валів ламінатора.

Залежно від використовуваної плівки ламінація буває двох видів:

1. Глянцева ламінація

Переваги:

– надає друкованому виробу насиченості, яскравості, контрастності кольорів;

– дешевша порівнянно з матовою Soft touch.

Недоліки:

– поява відблисків при яскравому освітленні, що може завадити розгляданню елементів зображення;

– неможливість в подальшому робити на друкованій продукції записи ручкою або олівцем.

Використовують глянцеву ламінацію найчастіше для таких видів продукції: візитки, папки, воблери, календарі, меню (винні карти), сертифікати (грамоти), листівки.

2. Матова ламінація

Переваги:

– благородний, вишуканий, «дорогий» вигляд виробу;

– на готовій продукції можна писати ручкою/олівцем;

– виключення можливих світлових відблисків.

Недоліки:

– можуть залишатися відбитки від пальців;

– зображення менш насичене порівняно з глянцевою ламінацією.

2.1 Матова ламінація Soft touch

Переваги:

– приємна на дотик;

– вишуканий вигляд друкованого виробу;

– на готової продукції можна писати ручкою/олівцем;

– виключення ризику появи відбитків пальців і світлових відблисків.

Недоліки:

– дорожча, ніж глянцева і звичайна матова;

– менш насичене зображення в порівнянні з глянцевою ламінацією.

Використовують матову ламінацію найчастіше для друку таких видів продукції: візитки, папки, упаковка, бірки.

Також ламінація може бути:

1. Рулонною – є можливість нанесення плівки на друкований виріб як з двох сторін, так і тільки з одного боку.

2. Конвертною – використовується для двостороннього покриття поліграфічної продукції плівкою і полягає в тому, що друкований аркуш поміщають між двома листами плівки, спаяними з одного боку, і пропускають через ламінатор.

СФЕРА ВИКОРИСТАННЯ

Ламінацію необхідно використовувати в таких випадках виробництва поліграфічної продукції:

 – продукція, котра вимагає тривалого терміну зберігання;

– друковані вироби, що піддаються впливу несприятливого зовнішнього впливу;

іміджева продукція, яка повинна підтверджувати високий статус компанії.

Продукція, для якої використання ламінування недоцільне:

– продукція з дизайнерського картону;

витратні матеріали, котрі не потребують тривалого терміну зберігання і використання.

З усього вищесказаного можна стверджувати, що головною перевагою ламінації є те, що продукція має більш презентабельний вигляд, а також служить набагато довше.

 

УФ-ЛАКУВАННЯ

ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ

УФ-лакування – це технологія покриття поверхні поліграфічної продукції спеціальним лаком з метою:

– надання друкованій продукції глянцевого блиску;

– надання поліграфічній продукції додаткових яскравості, контрастності, насиченості кольорів;

привернути увагу споживача за допомогою яскравих візуальних ефектів;

захисту друкованого виробу від факторів зовнішнього впливу (механічні пошкодження, вологість і т.д.).

ВИДИ УФ-ЛАКУВАННЯ

Технологія УФ-лакування поліграфічної продукції являє собою нанесення на друкований аркуш лаку, який висушується під дією ультрафіолетового світла.

Залежно від бажаного ефекту УФ-лакування може бути двох видів:

1. Суцільне УФ-лакування – друкований виріб покривається лаком цілком.

Такий спосіб постоброблення дозволяє зробити продукцію більш яскравою, привабливою, зносостійкого.

Використовується суцільне УФ-лакування для виготовлення плакатів, флаєрів, папок, каталогів, POS-матеріалів, календарів, бірок, упаковки.

2. Вибіркове УФ-лакування – лак наноситься тільки на потрібні ділянки поліграфічної продукції для більш контрастного їх виділення.

Головною метою вибіркового УФ-лакування є створення WOW-ефекту, аби привернути увагу до поліграфічної продукції або підтвердити високий статус компанії.

Використовується вибіркове УФ-лакування для виготовлення: візиток, фірмових папок, каталогів, ексклюзивної упаковки, фірмових календарів, бірок.

 

ДАЛІ БУДЕ…

 Сподіваємося, ця інформація була корисною для вас.

Вже в наступній публікації ви дізнаєтеся, що таке ТИСНЕННЯ і які існують його види. А також, проясните для себе «страшний» термін «ТЕРМОГРАФІЯ».

—–

ВАЖЛИВО! Дана інформація є власністю ТОВ «Кременчуцька міська друкарня». Будь-яке використання матеріалів можливе лише з дозволу адміністрації (info@promo.kremdruk.com.ua) і за умови посилання на оригінал.

[object Object]

Ми чекаємо на Ваші відгуки, пропозиції та замовлення.
Звертайтесь

!