РУ УКР

Поліграфісти-хірурги: Ріжемо… Шиємо… Пакуємо… Частина 1

У кого ще слово «поліграфія» асоціюється з друком? Найімовірніше, в розумінні більшості людей ці два слова практично синоніми, і в цьому є частка правди… АЛЕ…

Процес виробництва поліграфічної продукції багатоетапний і включає в себе набагато більше процесів, аніж просто друк.

У цій статті ми розповімо, чому в поліграфії слова «різати», «шити», «висікати» стоять поряд зі словом «ДРУКУВАТИ».

 

ЗАГАЛЬНА КАРТИНА ПРОЦЕСУ ВИРОБНИЦТВА ПОЛІГРАФІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ

Процес виробництва поліграфічної продукції ділиться на три основні етапи:

1. Додрукарська підготовка, суть якої ми розкрили в публікаціях: «Дизайн без проблем. Як розробити ідеальний макет для поліграфічної продукції», «Що потрібно знати про Pantone, CMYK і RGB, щоб гарантовано отримувати якісну друковану продукцію».

2. Друк, про який йшлося в публікації «Хто ще хоче знати чим відрізняються офсетний і цифровий друк?»

3. Післядрукарське оброблення, яке ми почали розбирати в статтях «Як отримати якісну друковану продукцію, яка гарантовано приверне увагу. Частина 1 і Частина 2».

Але і це ще далеко не все…

Цікаво?

Тоді продовжимо.

ПІСЛЯДРУКАРСЬКЕ ОБРОБЛЕННЯ

Післядрукарське оброблення являє собою комплекс заходів, що проводяться для надання надрукованій поліграфічній продукції необхідних форми, розміру, виду і т.д.

Простіше кажучи, це процес перетворення друкованих аркушів в готову продукцію.

Що стосується видів післядрукарського оброблення, то їх дуже багато. І необхідність використання кожного з них індивідуальне для кожного виду поліграфічної продукції.

Розберемо найпоширеніші види післядрукарського оброблення.

ПОРІЗКА

Процес виробництва поліграфічної продукції влаштований так, що який би не був розмір продукції, що замовляється, спочатку вона друкується на аркушах певного формату (розмір аркуша залежить від формату машини). І неважливо – це маленька візитка чи величезний плакат.

Для того щоб отримати продукцію потрібного розміру, її необхідно порізати. Ріжуть надруковані листи за допомогою різальних машин, на яких закріплені ножі. Особлива форма, певне заточення ножа і фотомітка, дозволяють не тільки швидко обробляти великі обсяги матеріалу (папір, картон), підганяючи розмір готової продукції під заявлений, але і акуратно оформити краї виробів.

Такий вид післядрукарського оброблення як порізка, використовується для виробництва практично всієї поліграфічної продукції, що має рівні краї: плакати, буклети, візитки, флаєри, каталоги, бланки, папки і т.д.

 

ВИСІКАННЯ/ВИРУБКА

Використовується для виробництва поліграфічної продукції нестандартної, фігурної форми.

Здійснюється висікання на спеціальних верстатах, які називаються висікальними машинами або тигельними пресами.

Для висікання використовують спеціальні висікальні штампи з ножами, кожен з яких відповідає розміром і формою заявленій продукції.

Штампи для висікання використовуються як стандартні, наприклад, для етикеток або папок, так і індивідуальні – під конкретне замовлення.

Також процес висікання продукції, крім вирублення по контуру і прорізання отворів усередині виробу, може передбачати бігування, яке являє собою процес нанесення прямолінійних заглиблень, по яких зручно згинати готову продукцію.

Такий вид післядрукарського оброблення, як висікання, використовується для виробництва хенгерів, POS-матеріалів, папок, холдерів, етикеток, пакувальної продукції і т.д.

 

ЗАОКРУГЛЕННЯ КУТІВ

Заокруглення кутів – процес видалення гострих кутів поліграфічних виробів і надання їм округлої форми.

Застосовується такий вид постоброблення в двох випадках:

1. У декоративних цілях – дозволяє надати готовим виробам гарну форму і приємний зовнішній вигляд.

2. Для збільшення терміну служби поліграфічної продукції, через те що стандартні кути (90°) в процесі тривалого використання друкованого виробу часто загинаються, внаслідок чого мають непривабливий вигляд і непридатні до подальшого використання.

Такий вид післядрукарського оброблення, як заокруглення кутів, використовується при виготовленні поліграфічної продукції: кишенькові календарі, блокноти, візитки, листівки, бірки.

 

ПЕРФОРАЦІЯ

Перфорація – один з методів післядрукарського оброблення поліграфічної продукції, який передбачає просічку ряду отворів невеликого діаметра, розташованих близько один до одного.

Застосовується такий вид постоброблення в двох випадках:

1. Для нанесення лінії відриву – служить для більш легкого і акуратного відривання частини друкованого виробу.

2. Для нанесення каналу бігування – служить для правильного, акуратного згинання поліграфічної продукції і виключає ризик її деформації (є альтернативним варіантом процесу бігування).

Такий вид післядрукарського оброблення, як перфорація, використовується при виробництві такої поліграфічної продукції: квитки, флаєри, щоденники.

Далі буде…

Сподіваємося, ця інформація буде корисною для вас.

Уже в наступній статті ви дізнаєтеся: яким способом ще можна бігувати друковану продукцію, навіщо в поліграфії потрібні нитки і що таке «палітурування».

—–

ВАЖЛИВО! Дана інформація є власністю ТОВ «Кременчуцька міська друкарня». Будь-яке використання матеріалів можливе лише з дозволу адміністрації (info@promo.kremdruk.com.ua) і за умови посилання на оригінал.

[object Object]

Ми чекаємо на Ваші відгуки, пропозиції та замовлення.
Звертайтесь

!